en blogg om strikkedilla og andre hverdagshendelser

onsdag, august 31, 2011

Et dypdykk i 'arkivet'....

Jeg er i utgangspunktet flink til å fullføre påbegynte prosjekter.
Men jeg må jo innrømme at jeg ikke er feilfri, og dermed også har noen 'synder' arkivert i skap og skuffer.
Bl.annet en jakke strikket i Drops Symphoni fra garnstudio. Grunnen til at den ikke ble fullført var at jeg er noe mer barmfager enn Garnstudios modeller. 'Empire-liv' startet derfor ikke der det skulle starte, og så ganske så latterlig ut... Resultat er at jeg har rukket opp endel av bryststykket og må prøve meg frem til størrelse. Det å rekke opp omtrent ferdige produkter eller bare det å rekke opp i det hele tatt er innmari demotiverende må jeg innrømme...
Nå er den hvertfall hentet frem fra arkivet, og jeg må si det er et steg i riktig retning.

Når den er fullført har jeg også andre synder i arkivet som bare venter på å hentes frem.
De har også sine grunner til å bli arkivert, og jeg skal fortelle om hver enkelt historie etterhvert som jeg henter dem fram.

I tillegg til å jobbe i arkivet, har jeg også nye prosjekter som jeg blant annet nevnte i forrige innlegg.
Må jo ha noe nytt og spennende å drive på med også.

Så kommer neste planlagte, og som jeg trenger hjelp av dere til å finne ut av.
Her er garnet. Et forholdsvis tynt, håndspunnet ullgarn på ca 70 gram. Hvor langt? Aaaaner ikke....
Garnet kjøpte LilleSnupp, og ferdig produkt skal være et sjal.
Hvilket sjal har jeg ingen aning om
Det må jo være et som kan 'avsluttes' når garnet begynner å bli tomt (da jeg kjøpte det i en bod under strikkefestivalen og ikke har mulighet til å skaffe mer), samtidig som det ikke er så innmari kjedelig (å strikke og å se på)

Håper på hjelp fra dere, da min sjal-erfaring kommer herfra.
Altså ikke akkurat bred og variabel.

2 kommentarer:

  1. Tusen takk for koselig kommentar hos meg:)Så fant jeg deg og:)Kjempe fin blogg du har,så mye fint du strikker!Gleder meg til å følge videre med hos deg:)
    Ha en fortsatt fin kveld
    Klem carina

    SvarSlett
  2. Takk for hyggelig kommentar hos meg :) Sjaltips: Sjekk hvor mange gram garn du har, legg opp 3 masker, strikk frem og tilbake og øk på begynnelsen av annenhver pinne. Vei garnet underveis, og når du har brukt opp halvparten bytter du ut økingen med felling :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du la igjen en hilsen :)