en blogg om strikkedilla og andre hverdagshendelser

søndag, oktober 09, 2011

En ny lidenskap

Denne uken har jeg funnet en ny favorittbutikk.
Her ser jeg for meg at skulle jeg ha et 'overskudd' av månedslønnen,
vil jeg hvertfall ikke ha problem med å svi av dette her!

I og med at jeg aldri har sydd før (for jeg mener at gardiner for 10 år siden ikke teller) burde jeg vel forsøke meg på en pute, eller et håndkle eller slikt...
Jeg endte opp med oppskrift til denne tunikaen til LilleSnupp og denne kjolen til meg selv.
Stoff kjøpte jeg bare til tunikaen + til 2 ballongbukser.


Da jeg fortalte en av mine gode venninner hva mine første prosjekt skulle være,
fikk jeg ikke fullført fordi hun lo så voldsomt.
Det hører nemlig med til historien at jeg aldri begynner på noe enkelt.
Som første gang jeg skulle brodere.
Det tror jeg at jeg skal fortelle om en annen gang.

Mitt aller første prosjekt på min fantastiske symaskin
(som allerede har trøblet seg litt, men det er vel mer på grunn av min uvitenhet enn maskinens)
er ferdig!
Det ble en aldeles nydelig mener jeg hvertfall selv ballongbukse str. 3 år
tror jeg i og med at jeg ikke har en treåring å prøve på


Oversikt over prosessen. Må si jeg synes merkelappene mine matchet perfect!



Det jeg ikke likte er sømmene som vises inni. I og med at dette var første prosjekt tenkte jeg ikke på at jeg kunne ha laget ribben lengre slik at jeg kunne ha 'brettet/sydd' den rundt sømmene.
Men tror dere det kan bli bra å sy skråbånd inni her som en nødløsning?
Og kan noen si meg om skråbånd og bisebånd er det samme?
Lurer på å forsøke det.
Jeg kan jo ikke gi fra meg noe slikt...
Utenom dette er jeg meeeget fornøyd med egen innsats.

Jeg har stensilert mønsterark, klippet stoff, sydd rundt, laget elastikk, sydd for OG klart å hefte det sammen med selve buksen riktig vei i tillegg til å lage ribb.
Tror ikke jeg kan forvente mer til første prosjekt



 I tillegg til at jeg har 'raidet' Stoff og stil, har en bekjent hatt opprydding i tøylageret sitt.
Trodde kanskje jeg kunne få meg noen lapper å teste ut nye maskinen med,
men jeg fikk altså 4 bæreposer med tøy!
ÅÅÅÅ heldige meg!
 Her var det mye lekkert


Ønsker alle en flott søndag
Har hørt noen har fått snø!?!



1 kommentar:

  1. Gratulerer til deg også med å bli ferdig med 10-i-1o med 10. Masse fint du har lagd, likte spesielt Mariustunikaene..=)
    De ballongbuksene ble kjempefine, imponerende 1. prosjekt. Ønsker meg symaskin jeg.. Vil også!!
    Noen har fått snø ja-heldigvis ikke meg.. men familie i Nord.

    SvarSlett

Tusen takk for at du la igjen en hilsen :)