en blogg om strikkedilla og andre hverdagshendelser

fredag, oktober 21, 2011

Å gjøre seg klar til Halloween er ingen lek...

...hvertfall ikke når man skal lage quiz som passer herlige barn fra 1. til 7. trinn
OG
sy halloweenkostyme til LilleSnupp....
Sånn med tanke på at jeg har hatt symaskin i et par uker,
er det vel ikke for mye å bli bedt om å sy kostyme...
Har tenkt mye på hvordan jeg skal få til dette
(iom at den verdensmestermedaljen krever litt mer trening for å få),
men jeg har landet på at jeg skal bruker denne oppskriften fra Stoff og Stil.


Det er hvertfall den som ligner mest på den jeg hadde sett for meg. Med 'korsett' og silkebånd, og selvfølgelig en 'ond krage' a'la den onde stemoren til snehvit. kragen må jeg 'designe' selv, men akkurat det kan vel hende at jeg får til (om jeg klarer resten)


Det blir nesten verre med denne quiz greia..
De skal ha fest på skolen, og alle skal delta på quiz.
Tenker å dele vanskelighetsgraden slik:
1-3 trinn
4-5 trinn
6-7 trinn
De må vel ha en minimum 10 spørsmål for at det skal bli til noe vel?

Forslag tas i mot med takk

Ellers har vi vært på skogstur og laget pinnebrød i helgen...
Strikketøyet var med, så både mor og barn var fornøyd





Symaskinen er fremme både titt og ofte, og siste ferdige syprosjekt er en julegave tror jeg, da jeg fikk tilpasset livet til å passe LilleSnupp, glemte jeg jo å legge på litt ekstra i benlengde.
Sånn skjer, så det er greit å ha små nieser som denne kan passe til da


Kommer snart noen flere, da LilleSnupp har bedt meg kjøpe mer stoff for å sy en som faktisk passer henne....

Mon tro om jeg klarer det til slutt?


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du la igjen en hilsen :)