en blogg om strikkedilla og andre hverdagshendelser

mandag, oktober 31, 2011

Happy hunting

var det virkelig for LilleSnupp og vennene.

Hun kom hjem med en bøtte full av godteri, og opplevelsen av en herlig kveld sammen med klassevenninner.

LilleSnupp lånte mors parykk og har sminket seg selv.
Jeg er litt usikker på om nydelig er det rette ordet her, 
men for meg er hun den nydeligste 


Jeg lovet å vise frem den hjemmesydde kjolen
(merk.. det er min første sydde kjole, og jeg er ikke stødig i å tolke oppskrifter,
så noen feil her og der må en bare finne seg i..)


Jeg er så stolt av de 'rynkete' armene (i mangel av bedre ord)
Kjolen er sydd med 'korsett' og kappe(?)

I ryggen er det glidelås!!! og jeg har montert den heeeeelt selv!

Forøvrig er det en hekseprinsessekjole for de som måtte lure på det.
Kanskje ispedd noe vampyr-gener?

Tøyet er kjøpt henholdsvis på Stoff og Stil, og en herlig tøybutikk i Oslo (som jeg ikke husker navnet på)
Den glitrende 'kappen', armene og korsettet legger forøvrig igjen spor overalt hvor LilleSnupp går.
Kan hende det er første og siste gang jeg bruker et slikt tøy?


Avslutter med en aldri så liten smakebit på kveldsen min.
Jeg synes lav-karbo er helt OK!
Hvertfall når jeg får slik kveldsmat


HAPPY HALLOWEEN

4 kommentarer:

  1. For eit flott kostyme du har sydd!Eg tykte sjølv er var flink då eg hadde sydd nokre edderkopper på ei gamal jakke, men dette må eg sei var noko å strekkje seg etter...

    SvarSlett
  2. Åh, hekseprinsessevampyrkjolen ble kul! Kan tenke meg det var ei fornøyd frøken? Så flink du har vært!

    Hva er det i kveldsmaten din? Ser godt ut!

    SvarSlett
  3. Tusen takk for så fine kommentarer. Er stas når andre liker det man selv har laget. Kjenner jeg blir rent stolt :)

    I kveldsmaten min er det bacon i terninger og diverse grønnsaker som rødløk, paprika, brokkoli og purreløk frest i pannen før jeg heller over eggene og lar det stå til det er nesten ferdig før jeg drysser litt ost over.
    Nå har jeg ikke telt karbohydrater, og vet ikke om dette er grønnsaker som er 'fy' grønnsaker. Men det jeg vet er at det er aldeles nydelig, og det er supert å ta med seg rester til lunsj :)
    Håper det smaker!

    SvarSlett

Tusen takk for at du la igjen en hilsen :)