en blogg om strikkedilla og andre hverdagshendelser

søndag, oktober 30, 2011

Ny lærdom

er god lærdom.
Jeg har nemlig hørt noen snakke om å 'strikke inn en tråd' for tommel.
 -Hva er dette? har jeg tenkt. -Jeg skjønner ikke no'...

Men så prøvde jeg det da.
Og det var jo logisk...

Så var det bare å plukke opp de tilhørende maskene + noen til... og voilá!






Disse vottene skal toves og så varme noen kalde mannehender.

Det blir nok noen flere etterhvert, da Mannen har mange kolleger som også fryser fælt på hendene....





Ved siden av strikkepinnene har jeg jo ny bestevenn i Symaskinen med Stor S (i mangel på et bedre navn).
Jeg har lånt Made By Me på biblioteket og tenkte jeg skulle sy noe fra den før jeg må levere boken tilbake. Og JA, jeg ønsker meg denne boka til jul!


Det er ikke bare bare for en nybegynner å finne riktig mønster å tegne av i dette sammensuriumet.
Skal bli moro å se hva det blir til slutt da!


Ønsker dere en fin søndagskveld og håper alle har husket å stille klokka...

5 kommentarer:

  1. Gresk for meg detta her,...du e GOD :)

    Du, den dagen du ikkje fekk kommentera hos meg, ordna det seg bare sjøl ?
    Ei som ikkje får det te nå ser du.
    Hu e fra Etne og har bloggen : Silje-vaniljeis
    gift med Erik Husebø..kjempe fin blogg :)

    Klem

    SvarSlett
  2. Det er en flott bok, det er sikkert! Sykunsten skal utforskes her også, men døgnet har litt for få timer.... Tråd inn for tommel er supert - meget praktisk teknikk :)

    SvarSlett
  3. Birgit: Jeg aner ikke hvorfor jeg plutselig fikk til å kommentere igjen, men det gjorde jeg da. Men tror det har noe med om man er innlogget eller ikke?


    Ellers er jeg helt enig i at døgnet skulle hatt flere timer. Men bare dersom de var forbeholdt kosetid med nål/pinne og tråd. Og familiekos selvfølgelig.

    SvarSlett
  4. Fine votter! :) Hjelpetråd er så enkelt og greit, jeg foretrekker alltid det når jeg strikker votter.

    SvarSlett
  5. Ja, det der er en veldig grei måte å lage tommel på.

    Takk for kommentar inne hos meg. Jeg liker mønsterstrikk, men starter ikke rett på et par til med kattevotter for å si det sånn, selv om jeg kjenner flere som gjerne vil ha sånne votter..

    SvarSlett

Tusen takk for at du la igjen en hilsen :)