en blogg om strikkedilla og andre hverdagshendelser

onsdag, oktober 05, 2011

Tida flyr

så altfor fort... Synes at jeg hver eneste dag ser/opplever noe som kan/bør blogges, men plutselig er dagen vekk.

Vi har hatt mange flotte begivenheter her i det siste.
1. Fantastisk høstvær:
som gjør at man bare MÅ ut og nyte!


2. Ferdige prosjekter på rekke og rad:

Jeg er meget imponert over min egen effektivitet, da nesten alle disse prosjektene er fullført i løpet av den siste uken


3. En fantastisk gave fra en enda mer fantastisk svigermor og far:

legg merke til at den allerede har reddet strikkeprosjekter. ååå, min egen herlige symaskin


4. Underlige syn på tur i skogen

møtte en eldre herremann som kunne fortelle at dette var en del av et kunstprosjekt fra 'svunne' tider


 5. Fantastisk bursdagsfeiring med barnas dag og påfølgende aktiviteter
 




Rett og slett fantastiske dager for tiden.

Ellers skjer det jo også mye annet både mer og mindre interressant, men bilder sier mer enn ord har jeg hørt?
og disse bildene syns jeg viser godt hva vi bedriver dagene med.

Jeg har jo som dere sikkert skjønte blitt mamma til en tiåring siden sist.

 Jeg merker godt at jeg er blitt gammel når jeg hører fra min datter:
-se, det er Lady GaGa! (peker på et bilde i et blad)
-vet du hvem det er da, vennen min?
- daA!!! Hu er jo popdronningen mamma *himler med øya*

Fødselsdagen er blitt feiret med familie på Peppes (veldig stas), og bowlingbursdag med jentene i klassen.
Jeg er jammen ikke sikker på hva som var mest stas.
Da bowlingbursdag var LilleSnupps gave, og den ikke kunne pakkes inn,
strikket jeg en hals som er inspirert av Lucky Rock.

LilleSnupp var meget fornøyd og overrasket, og den har vært en del av ethvert antrekk siden lørdag.



 
Så fikk jeg den mest fantastiske gaven jeg noengang kunne drømt om!
Svigermor tok meg med på butikken og kjøpte symaskin til meg.
Jeg har rund dag om en måneds tid, så det er kombinert bursdags og julegave.
Jeg forsøkte meg på at dette må være gave for både i år OG neste år,
men jeg nådde ikke frem.
Jeg fikk den såpass tidlig av flere grunner.
Ene er vel at de bor innmari langt borte, og var på besøk i forbindelse med LilleSnupps fødselsdag,
og den andre er vel kanskje at vi ikke kommer til å være her til lands når jeg fyller år!

Den nye symaskinen reddet en av mine langvarige UFO'er fra å ødelegge min deltagelse i 10 i 10 med 10.
Jeg holdt på å strikke siste stolpe på Fanakofta mi når jeg så at det var løse tråder!!!!
IIIIIIK!!!!!!
Jeg holdt på å få hjertestans og det som verre var.

Men nå er den ferdig montert med knapper til og med.
I'm impressed.



 
Per akkurat nå har jeg kun ett prosjekt igjen til strikkeverdens utfordring,
og 5 dager på å fullføre det.
Det burde ikke være umulig?
Jeg mangler 15-20 cm  på hetta, i tillegg må jeg sy på armer og knapper.

Er det flere som er med på strikkeverden's utfordring?



Avslutningsvis vil jeg informere om Myrte som også feirer år i disse dager.
Hun har Give Away på bloggen sin med flotte premier.

Ha en fin uke!




2 kommentarer:

  1. Nå hadde jeg skrevet det laaange innlegget, også forsvant det da jeg skulle poste det..

    Men så mye FLOTT du har laget, og gratulerer med ny maskin! Og koselig at du vil være med på gi-borten min =)

    Håper du har en superduper lørdagskveld =)

    SvarSlett
  2. Så fin halsen blei.. Må få strikka noen sånne selv.. Hehe glemmer helt å strikke til meg selv når det er så mye annet :D Kjekt med en enkel og fin oppskrift syns jeg.

    Så fin blogg du har også. Jeg legger deg til lista mi jeg :D

    SvarSlett

Tusen takk for at du la igjen en hilsen :)