en blogg om strikkedilla og andre hverdagshendelser

torsdag, november 03, 2011

gamle synder

blir fort til ferdige prosjekter når man bare tar seg sammen og gjør det siste som må til og som man har utsatt på grunn av andre, nye, mer spennende prosjekter....

I dag kan jeg faktisk vise frem to 'nye' prosjekt som er ferdigstilt de siste dagene...

Det første begynte jeg på i 2006 tror jeg.
En god venninne som ventet en liten gutt.
Hun ønsket seg så gjerne et hjemmestrikket sett,
og jeg... Jeg hadde såååå lyst til å strikke til søte små nurk.

Husker at jeg nesten var ferdig med genseren. strikket begge beina til buksa, men skjønte ikke hvordan jeg skulle få til 'sammenføyningen'....
Så da ble de to føttene rukket opp, og genseren har ligget i bunn på mitt herlige syskrin og bare ventet på å bli ferdigstilt....


Om genseren ikke har en eier ennå
(for den tiltenkte eieren har nok vokst fra genseren nå...),
så kler bamsen den godt.
Forresten tror jeg den følte seg litt naken der jeg fant den lett henslengt nederst i senga til LilleSnupp....
det er nesten (bare nesten) slik at jeg tenker bamsen skulle fått beholdt den, og kanskje fått seg ei bukse til.....




Det neste prosjektet er påbegynt noe seinere tror jeg (men mest sannsynlig ikke).
Jeg hadde en periode jeg bare strikket sokker, og gikk til slutt lei.
Disse skulle egentlig ha passet LilleSnupp når de ble påbegynt,
og de ser sånn cirkus ut som de kan være størrelse 6 år (?)

I og med at jeg nå har en tiåring i hus, tilsier det at prosjektet har ligget siden 2007 Iiiiiiik!!!



Men nå er sokkene hvertfall ferdig, og ligger i kassen sammen med andre ferdige prosjekter som ikke har noen eier foreløpig.

Der kan det vel ligge en liten stund
eller en lang stund.
Alt etter som.
Der er hvertfall ferdige!!!!


Har du ferdigstilt en UFO i det siste?
Vis det frem!
Vær stolt av prestasjonen det er å tørke støv av gamle prosjekter og fullføre.

2 kommentarer:

  1. Tusen takk for koselig kommentar på bloggen:)
    Kjenner meg godt igjen her.. det blir lett UFO'er, er så gøy å starte på nye prosjekter!
    Flotte ting du har laget, legger meg til som følger:)

    SvarSlett
  2. Imponerende! Det er tiltak å ordne opp i disse gamle synderne, og vi har dem vel alle sammen :) Mine er heldigvis ikke så gamle - tror det eldste bare er et halvt år... Hjelper det hvis jeg sier at jeg har mange?! :D

    SvarSlett

Tusen takk for at du la igjen en hilsen :)