en blogg om strikkedilla og andre hverdagshendelser

onsdag, november 30, 2011

I siste liten og mere til

DET må jeg bare innrømme at jeg er.

Første søndag i advent hadde jeg gensere og bukser hengende til tørk i gardinstanga, mens andre hadde tent adventsstaken.
Det kan vel ha noe med den store reisen å gjøre.

I tillegg ligger jeg ordentlig bakpå med adventskalenderen også....
LilleSnupp prøver så godt hun kan å være forståelsesfull der hun ser på den tomme kalenderen

Mor har vært hjemme fra jobb og vært ordentlig slapp noen dager.
Derfor har 'siste liten' handlingen og forberedelsene blitt 'i siste liten og mere til'.....
Imorgen må jeg løpe fra jobb så raskt jeg bare kan og kjøpe inn noen smågaver til å dekke meg til over helgen.
Resten må rett og slett bare komme etterhvert...

Kalenderen over er egenprodusert.
Første og eneste som kommer til å bli brodert av meg tror jeg...
Har nevnt en gang tidligere at jeg skulle fortelle om denne.

Jeg er laget av et stoff som gjør at jeg rett og slett ikke ser mine egne begrensninger.
Jeg kan ikke starte på noe prosjekt som kan minne om enkelt eller plankekjøring.
Ei heller kan jeg begynne på noe som står nybegynner på.

Jeg trenger en utfordring!

Derav ble akkurat denne kalenderen valgt som mitt aller første prosjekt en kald høstdag.

Det ble en høst med lite søvn.
De siste to ukene av november tror jeg ikke det ble søvn i det hele tatt.

Det ble en høst med såre fingre.
Utrolig at det ikke er blitt varige arr på fingrene egentlig.

Men kalenderen den ble ferdig!
Og tidlig tidlig om morgenen den 01.12.07 var den fyllt med gaver for første gang.

LilleSnupp strålte som en sol, og Mor...
Mor plastret sine såre fingre og fikk en god natts søvn.

Siden da har den pyntet veggen hver advent, og jeg er like stolt hver gang jeg kan henge den opp.


Her ser du forresten den triste adventsstaken min.
Var det eneste jeg fikk røsket med meg fra loftet da jeg var og leita etter kalenderen.

Kanskje det må handles inn litt å pynte den opp med?


Ja det syns jeg virkelig er på sin plass

Er det flere som har hjemmelagde kalendere å vise frem? Det hadde vært kjempeflott å se dem.
Og jeg vet at det finnes mange flotte adventsstaker der ute.
Vis dem gjerne fram og gi meg litt inspirasjon!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du la igjen en hilsen :)