en blogg om strikkedilla og andre hverdagshendelser

onsdag, november 09, 2011

Jeg er klar til å dra ut på nye eventyr

sånn rent mentalt hvertfall.

Jeg reiser med min kjære og LilleSnupp på fredag. Ruten er Oslo-Helsinki-Beijing. Så håper jeg på mange flotte opplevelser i en annen verdensdel(!) når jeg går fra å være i 20 årene, til 30 årene....
IIiiiiiiiiiiiiiik

Neste uke går turen fra Beijing til Bangkok(!)
Ja. Jeg sa Bangkok!
Med krokodiller, slanger, vann til anklene/halsen etc.

Det kommer til å bli spesielt å oppleve elendigheten på nært hold.
Vi skal ikke bo i Bangkok, vi skal nemlig videre til et sted som heter Sha-Am
(hvor Orientekspressen tilfeldigvis har endestasjonen sin)
Imidlertid må vi nok forsere en del flomutsatte områder.
Man får nok føle det litt mer på kroppen da, enn å se på TV2.
Kanskje det er godt for LilleSnupp og se at det ikke bare er fryd og gammen der ute i verden også.
Jeg er litt selfish og håper vi får en fin tur, men jeg kjenner allikevel at det føles litt ugreit å fokusere på ferie når tusener og millioner av mennesker har mistet sitt livsverk...

Uavhengig av min dårlige samvittighet og tragedien som foregår i Thailand nå, så håper jeg virkelig at vi får en ferie som gjør at skuldrene senkes og jeg får tilbake litt energi i hverdagen
(som skal brukes til mange gode gjerninger selvfølgelig)

Etter litt over en uke i Sha-am (forhåpentligvis...) går ferden tilbake til Bangkok for å tilbringe siste natten i en annen verdensdel på Hilton Hotel i Bangkok.
(en må jo slå på stortromma når en først er ute på tur eller?)

Men hvis vi går tilbake til dette med å være klar til å reise....
Det er nok bare mentalt.
Vanligvis er det klær strødd overalt.
Vaskemaskinen går 24/7
Jeg har lagt fram ett til to antrekk for dag...

Nå?

Sommerklærne tror jeg ligger i ei eske på loftet.
Kofferten er jeg ikke sikker på hvor jeg har lagt.
Vaskemaskinen må tørkes støv av før den kan tas i bruk, og jeg sitter her og blogger....

Kanskje jeg rett og slett skal skru av nå og finne frem litt stæsj?
Viktigste blir vel å finne strikketøyet som skal bli med på flyet...

Før jeg går vil jeg bare vise LilleSnupp som koste seg med huslige sysler i helgen sammen en venninne




Dukkene ble akkurat passe skeive og akkurat passe perfekte!
De to snuppene har hatt en fantastisk helg, og har allerede begynt å planlegge en utvidelse av gerderoben.
Men det må nok vente til vi er hjemme igjeni riktig verdensdel!

Ønsker dere alle en flott tid frem mot advent og til vi 'ses' igjen!

Klem fra litjjenta

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du la igjen en hilsen :)