en blogg om strikkedilla og andre hverdagshendelser

lørdag, november 05, 2011

Jeg har rigga meg til

og har hatt en herlig lørdagskveld sammen med LilleSnupp, strikketøyet og Skal vi danse.



Dette skulle være et prosjekt for å tømme litt rester...
Lite visste jeg at jeg hadde nok til 1 1/2 tøffel.....
Måtte ut og kjøpe et nøste Fritidsgarn til, og sitter nå igjen med mere rester....

MEN; jeg har da fått ferdig et tøfflepar som er klart til toving.


Dagen i dag har vært ordentlig mørk og trist, og det passet dermed utmerket å tenne noen te-lys i løpet av kvelden.

Jeg synes det ble riktig så koselig.


Statuen er forresten en gave fra min kjære onkel.
En de gavene man vet at er mye omtanke bak, og som symboliserer noe med mening.
Min onkel er forresten på andre siden av landet nå og feirer sin 50-årsdag med mange av våre kjære.

Desverre hadde jeg ikke mulighet til å bli med på denne feiringen,
men jeg er med han i tankene, og i hjertet.
Akkurat som han er med meg i hjertet.


Håper dere har hatt en fin helg!

4 kommentarer:

  1. Jeg må bare si at jeg syns de fargene du strikker i er herlige! En utrolig flott fargekombinasjon! Elsk! :)

    SvarSlett
  2. Hahaha..den der "tabben" har eg gjort meir enn ein gang. Trur eg skal få brukt opp masse rester, men ende opp med meir garn enn nokon gong. Trøsten får vere at ein kan trylle fram meir fint, for det var veldig fine fargar.

    SvarSlett
  3. Tusen takk for kommentarsvar! :) De julekulene jeg limer på garn på, er prøving og feiling. Lettere å få det vellykket med hvitt garn (siden isoporkulen er hvit), og skulle jeg ha gjort det igjen, hadde jeg valgt et langt tykkere garn. ;) Jeg limer etter hvert som jeg ruller på tråden, og så bruker jeg nåler til å holde tråden på plass og til å gjøre små justeringer. Satser på at de blir pene på juletreet! :)

    SvarSlett
  4. Hei - og takk for fin kommentar hos meg :)Det er veldig fint å endelig vite sikkert hvorfor Magnus bestandig har vært en "munnpuster" - og nå kan vi som du sier gjøre noe mot det. Vi har fått laget ett fint system som vi tror vil fungere fint :)
    Ser ut som om det blir ett par fine tøfler, julegaver kanskje?

    Ha en fin søndagskveld!
    Ü Eli

    SvarSlett

Tusen takk for at du la igjen en hilsen :)