en blogg om strikkedilla og andre hverdagshendelser

tirsdag, desember 13, 2011

Blånisser og andre ullne saker

Nå i førjulsstria går ikke strikkepinnene like flittig som jeg kunne tenkt meg.
Det er en del avslutninger her og der som krever litt oppmøte,
og så har vi jo vært ute og reist litt i vinterstormen.

Min kjæreste mormor ble hele 90 år i helgen, og det krevde oppmøte vestafjells.

Min mormor er den som er ansvarlig for min håndarbeidsglede.
Fra jeg var aldri så lite, har jeg sett beundrende på alle de flotte dukene, gardinene, hattene, sengeteppene og mye annet ble til av en heklenål og et nøste.,

Jeg prøvde meg flere ganger når jeg var liten, og selv om jeg da var veldig stolt av de uferdige produktene, ser jeg jo nå at de kanskje ikke var så mye å skryte av.

Heklenåla mi fikk fart på seg først på 2000-tallet, og siden har jeg produsert litt av hvert :)
Både med heklenål og strikkepinner.

Siste av pinnen nå er en blånisselue.


Den skal ligge under treet til min nevø på tre.
Han får en hard gave også, men han må desverre lide seg gjennom mitt behov for å lage blånisseluer da min LilleSnupp desverre har vokst fra både blå- og rødnisser.

Ønsker dere en fortsatt fin adventstid!

1 kommentar:

  1. Ja, hva skulle vi gjort uten våre bestemødre?! :) Heldige nevøen, denne blir nok populær:)

    SvarSlett

Tusen takk for at du la igjen en hilsen :)