en blogg om strikkedilla og andre hverdagshendelser

tirsdag, desember 06, 2011

Mens vi venter på jul

er det koselig å ta del i barnas juleforberedelser.

Hvert år har vi hatt tradisjon å invitere noen av LilleSnupps venninner hjem til juleverksted.
I år hadde vi gleden av å bli invitert bort på verksted selv.
En koselig dag med høyt produksjonsnivå.

Barna lagde noen flotte Hama armbånd (har desverre ikke fått tatt bilde av dem).
Mor lagde kakemenn til alles glede!

Dette er en tradisjon jeg har med meg fra vestlandet.
Og bare for å ha sagt det, så kan disse fine mennene ikke sammenlignes med de du får kjøpt i butikken!
Mine kakemenn er myke, smelter på tungen og smaker himmelsk.
Har forstått det slik at her østafjells er det ikke vanlig i det hele tatt. Så da har jeg tatt på meg ansvaret med å spre budskapet om kakemenn som en fast del av julegodtene.
På jobben pleier de å få en boks.
Svigermor får opptil flere bokser (i år sendt i Norgespakken på grunn av julefeiring andre steder)
Og nå har to andre mammaer fått med seg hver sin diger boks med smak av ekte vestlandsjul.

Ellers ble det spilt julemusikk og servert deilig mat.
En helt super dag for store og små med andre ord.

I tillegg så er jeg begynt på litt julegaver/premier.
Tusen takk til Systro med denne fine bloggen for å tipse meg om disse flotte pulsvantene.



Bilder er fremdeles ikke min sterke side, men jeg har da fått laget bådet et i brunt og et i svart.

I tillegg har jeg laget noen andre aldeles nydelig pulsvanter som er øremerket min flotte svigerinne.
Bilde kommer når trådene er festet.

Ønsker dere alle en nydelig tirsdagskveld!

1 kommentar:

  1. Hei du, og velkommen heim jen !
    Hatt fin tur ?
    Det med julakalenderen måtte du jo sagt tidligare så eg kunne sendt deg åakkar på drivved ;)

    P.S : ..du kan jo senda nåkn av dei kakemennene du ;) Såg kjempe gode ut !!!

    Klem

    SvarSlett

Tusen takk for at du la igjen en hilsen :)