en blogg om strikkedilla og andre hverdagshendelser

onsdag, januar 11, 2012

Å tuslemegtu vi er jo kommet langt uti 2012!


Vi er allerede langt ute i 2012, og jeg har ennå ikke sagt Godt Nytt År til dere som titter innom og ser hvordan det går med meg og mine prosjekter.

Beklager det!

Men her kommer hvertfall en aldri så liten oppdatering.

Strikkepinnene har gått jevnlig med noe forskjellig tempo i løpet av juleferien.
For jeg var så heldig å få fri hele julen!
Kjempedeilig

Vi bor ganske langt fra familien, da vi er vestlendinger som har flytta østafjells på grunn av jobbtilbud for endel år tilbake.
I år feiret vi aften med min far og hans familie på sør-østlandet før vi 1. juledag skulle reise til 'svigers' på romjuls og nyttårs feiring.
Etter en del små og store hindringer kom vi frem 2. juledag.
Les Dagmar, velta tre, flyvende takplater, stengte fjelloverganger og avlyste ferjer. Strømbrudd og obligatorisk stengte hoteller 1. juledag.





Da vi kom frem til min kjære 'svigermor' ble jeg sittende i omtrent fire døgn med strikking med telys kombinert med hodelykt på grunn av strømbrudd... Igjen... Les Dagmar, velta tre OG ødelagte linjer etc..

Lykken var stor da vi fikk strøm slik at vi kunne lage pinnekjøtt til nyttårsaften!

På bussturen hjem hadde jeg med obligatorisk ermestrikk.
Dette er dritt kjedelig arbeid (hater å strikke med strømpepinner...), men på en buss har man ikke så mange muligheter å finne på andre ting.
Ergo en fin mulighet til å unngå en ny UFO.


Prosjektet har jeg tidligere nevnt her, og det blir ikke avslørt mer før det er ferdig.
Forhåpentligvis er det ikke lenge til nå.
Ellers så ønsker jeg alle et riktig godt (riktignok litt seint, men likevel godt) nytt år!

Skal forresten hilse fra Kåre, som har fått noen nydelige knapper, og har flyttet hjem til min fantastiske svigermor!

1 kommentar:

  1. Godt nyttår til deg og dine og vennen !!
    Såg og høyrtes ut som ein vel spennande tur !
    Godt dåken kom vel heim :)

    Klem

    SvarSlett

Tusen takk for at du la igjen en hilsen :)