en blogg om strikkedilla og andre hverdagshendelser

tirsdag, februar 14, 2012

Rett i fletta!

Rart med det, men for tiden har jeg/har jeg hatt en del på pinnene som jeg egentlig ikke er så begeistret for.

Det er sokker... (små prosjekter som ofte ender opp med å ta mer tid å fullføre enn større prosjekter som blant annet kjoler...)

...fletter.... (synes det er så innmari knotete å strikke, og føler det tar aaaaalt for lang tid)

...og prosjekt med tykk-tykke pinner. (Enda mer knotete å strikke med, og tar knekken på skuldre/armer)

Sokkene presenterte jeg i forrige innlegg. Her kommer flettene

Denne er så fersk av pinnene,
at jeg såvidt hadde tid til å feste trådene før jeg lot den få en omgang med Milo.

Selv om jeg ikke er overbegeistret for å strikke fletter, synes jeg jammen at det gjør seg på et plagg.

Jakken er strikket i DROPS Alpakka, og er tidligere blogget her med mønsterreferanse.
Nå gjelder det å komme seg innom min lokale garndealer og få seg noen knapper som matcher plagget.
Det må skje fort, for jeg gleder meg så til å bruke den.


Imorgen tenker jeg å komme med en utfordring til dere lesere.

En Strikk-med utfordring!

Så titt innom og bli med.
Kanskje det gir meg et ekstra puff til å komme i gang med
et prosjekt med tykk-tykke pinner.
(det innebærer nødvendigvis ikke tykk-tykke pinner for dere. Pinnestørrelse er valgfritt)

Ellers ønsker jeg dere en fortreffelig Valentines dag.
Både med og uten strikkepinner!

1 kommentar:

Tusen takk for at du la igjen en hilsen :)