en blogg om strikkedilla og andre hverdagshendelser

onsdag, februar 15, 2012

Strikk-med du også!

Som annonsert i går kommer nå en utfordring til dere lesere.

Det er ikke en premiert utfordring, annet enn at dere kanskje får noe nytt til hjemmet
(eventuelt kommet på forskudd med julegavene?)

Jeg har nå lagt opp til, og begynt på en pute!
Oppskriften er fra PT Design hefte nr 110.

Jeg prøver meg med et garn jeg aldri har strikket med før (MITU fra Rauma)
som er 50% alpakka og 50% ull og dobbel tråd.



Som dere ser, strikker jeg i tykk-tykke pinner og fletter.
Det kan nesten ikke bli verre.

Men helt ærlig...
Fletter har begynt å 'grow-on-me' i mangel på et godt norsk ord som dekker det.
Kanskje jeg bare skulle ha satt i gang med mange fletteprosjekter tidligere,
så hadde jeg raskt kommet meg over flette-skrekken.

Uansett.
Håper dere lesere også blir inspirert til å strikke/sy dere en pute, enten til dere selv,
eller noen dere er glad i og som dere synes fortjener en hjemmestrikket pute.

La dere bli inspirert og bli med på min lille Strikk-med.

Link gjerne til innleggene deres i kommentarfeltet, så jeg er sikker på å ikke gå glipp av noen puter
(om det blir noen i det hele tatt da, hehe)


Her er noen tips til puter.
Jeg vet også at Tine Solheim har kommet med noen flotte putemønster.
Her er det rett og slett bare å la seg rive med.
her finner du oppskrift

her finner du oppskrift


Lykke til!

1 kommentar:

Tusen takk for at du la igjen en hilsen :)