en blogg om strikkedilla og andre hverdagshendelser

søndag, april 01, 2012

Sushi-strikk

I dag er den dagen hvor jeg må tenke meg om to ganger før jeg reagerer på ting jeg blir fortalt...
Det er nemlig 01. april!

En risky dag med andre ord.


Dagen i dag har imidlertid vært lite preget av narring og luring,
og desto mer preget av sushi og strikk sammen med fire fantastiske damer!

Vi møtes de fleste lørdager på strikkecafé på Mauds,
men nå har vi dratt den litt lenger og skulle møtes hjemme hos for første gang!
Jeg har vært fri fra både mann og barn de siste dagene, og i dag var intet unntak.
Hva passer bedre da enn å tilbringe dagen med ull og tull?

Ei herlig dame, som går under navnet Nusse,
hadde lovet å lære meg englemasker med en tvist.

Garnet er DROPS Delight med nydelige fargeskift fra mørk petroleum til deilig lilla.
Jeg synes effekten ble bare nyyydelig, og gleder meg til å få et helt sjal med denne effekten.

I tillegg har jeg kjøpt tykkere ståltråd, og måtte da teste ut litt flere maskemarkører.
Perlene her ble med meg fra Hennes Fritid på Strømmen på en litt ugrei dag.
Det skal sies at det ikke bare var perlene som ble med meg hjem....
Da er det godt med det som lyser opp.



Men tilbake til strikketreffet:
Ikke visste jeg at det var så lukrativt å ha strikketreff hjemme hos seg,
men jammen hadde ikke jentene med seg koselige vertinnegaver!
Jeg ble så rørt at de hadde tenkt på det i det hele tatt, for jeg hadde absolutt ikke forventet noe.
For meg var det gave nok at de ville tilbringe dagen sammen med meg

Jeg fikk en nydelig liten boks som passer perfekt til mine nye maskemarkører.
Sammen med en flott gave til LilleSnupp med mye kos som hun skal få når hun kommer hjem fra påskeferie, OG strikkepinner, blad og kaffe til meg selv :)




Av ei anna fikk jeg denne flotte buketten med påskeliljer!
Fargen er så fantastisk og får meg til å bli ordentlig glad


En tredje fantastisk frøken hadde med seg ei heil kurv med påskeliljer,
og her kan jeg bare glede meg til det begynner å sprette ut.
Var den ikke nydelig?


Hu siste hadde med seg en diger pose sjokolade,
men den er dessverre ikke lenger tilgjengelig for bilde av en eller annen grunn....
Tenke seg til ;o)


Tiden fløy, og nå er dagen nesten slutt!
Jeg sitter her og koser meg med englemasker,
OG den gode følelsen av å være ferdig med et prosjekt som har ligget en stund.
Det skal jeg heller vise en annen dag.


3 kommentarer:

  1. Fin farge på det sjalgarnet!

    SvarSlett
  2. Heisann !
    Så kjekt at du ville væra med på give awayen
    inne hos meg :)
    Krysse fingrar og tær for deg !

    Tell og ner på dagane te du e på rette kanten
    av landet jen ;)

    Klem Birgit

    SvarSlett
  3. Englemasker er gøy å hekle, kos deg.
    Takk for fine ord på bloggen min, du spurte om jeg stivet eller presset glassprikkene. Jeg spenner dem ut med knappenåler og veter dem. Blokking kalles det hvist :)
    Ha en fin påske!

    SvarSlett

Tusen takk for at du la igjen en hilsen :)