en blogg om strikkedilla og andre hverdagshendelser

onsdag, mai 02, 2012

There's a first time for everything....

Prøvelapper er ikke det jeg driver med....
Det kan nok tenkes at jeg har strikket opptil flere gensere som kanskje skulle vært en litt annen passform/størrelse, men da skylder jeg på oppskriften heller enn mangelen på prøvelapp....

Nå har imidlertid en fantastisk strikkevenninne overtalt meg til å strikke en prøvelapp.
I quote tror jeg hvertfall sånn cirka etter husken, men prinsippet i uttalelsen er beholdt....:
"Du vil aldri strikke med feil strikkefasthet igjen"


Men nå er det gjort.
En stor terskel er trådd over.
Jeg har strikket min aller første prøvelapp, and I'm proud of it!

Men....
Det kan vel hende at jeg glemte litt meningen av min fantastiske strikkevenninnes budskap...
Jeg var så fornøyd med å ha strikket en prøvelapp og lært så mange nye teknikker at jeg innimellom all gleden og stoltheten ikke tenkte på at vidunderet skulle måles og regnes ut antatt størrelse på det fremtidige produkt......

Teller det allikevel som en prøvelapp?
Eller får jeg en ny mulighet til det en annen gang?

Så kommer enda en terskel! 
Jeg har strikket etter engelsk oppskrift!!!!!
Innimellom wyif, LO og ssk fikk jeg et etter min mening nydelig resultat :)
Legg merke til den stillige effekten 'bortoverstrikk' gjør som en overgang!

Jeg skal aldri la engelsk oppskrift hindre meg i å strikke fantastiske kreasjoner igjen,
det er hvertfall sikkert!

Gleder meg til å teste ut ferdig resultat når den tid kommer,
og håper virkelig at størrelsen matcher den jeg ser for meg ;o)


Pleier du å strikke prøvelapp?

1 kommentar:

  1. Jeg sier bare: wow! :) Jeg strikker aldri prøvelapper, men har lært meg å begynne på ermer eller ben først, slik at jeg får prøvd meg frem og ikke må rekke opp 20 omganger med 200 masker, men heller 20 omganger med 20 masker hvis strikkefastheten ikke stemmer ;)

    SvarSlett

Tusen takk for at du la igjen en hilsen :)