en blogg om strikkedilla og andre hverdagshendelser

mandag, juni 11, 2012

GPS-trøbbel

I dag skulle jeg på besøk til ei herlig frøken som er min guru innen alt som har med ull og tull å gjøre.

Problemet er at hun bor innenfor den store stygge grensa....
OSLO-GRENSA.....

Den grensa skal/bør i utgangspunktet ikke krysses når jeg sitter foran rattet på et firhjulet kjøretøy...
Hadde, når jeg tenker meg om, ikke betydd noe om det hadde vært to eller tre hjul heller...

Heldigvis har jeg en GPS som har fulgt meg en stund. I tykt og tynt.
Men... I dag hadde min kjære GPS bestemt seg for at den befant seg i Sverige. Nærmere bestemt i en gate som heter kungsvagen (hadde ikke tødler på IPaden)

Jeg har ikke kjørt til denne Guruen før, og jeg husker aldri veien når jeg sitter på. (er jeg forresten den eneste med det problemet?) panikken begynte å komme i det jeg visste at jeg hadde kjørt for langt og måtte innse at jeg faktisk måtte snu. Men køen i motsatt kjøreretning sto stilt, og om jeg fortsatte i samme retning ville jeg nok havnet i Sverige rent bokstavelig talt....


Veien kunne like gjerne hatt slike hindringer og det hadde ikke gjort noe forskjell tror jeg
(bildet er tatt fra stormende herjinger i romjulen)

Imidlertid er denne frøkna ikke guru for ingenting.
Hun guidet meg gjennom gatene og rundkjøringene på en slik måte, og med en fantastisk tålmodighet, som gjør at jeg egentlig lurer på om hun har en ekstrajobb som GPS.
I hvertfall kan hun når som helst bli min GPS! Fantastiske damen!

Kvelden ble herlig, som alltid i godt selskap, og nå er jeg hjemme igjen og grubler på hva som skal til for å overbevise GPS'en om at vi har det fint i Norge og.

Tips vedrørende min ny-svenske GPS mottas med takk, eventuelt byttes en ubrukelig GPS som mentalt er hos søta bror med en som trives med å vise veien her blant oss norrbaggar (eller noe...)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du la igjen en hilsen :)