en blogg om strikkedilla og andre hverdagshendelser

søndag, juni 17, 2012

Når UFO'ene formerer seg

I går satt jeg og skulle montere en kjole som har ventet lenge og lenger enn lengst.

Kjolen har ligget et års tid nå, for jeg hadde bomma på størrelsen og det var ikke noe hast å få den ferdig.
I løpet av den siste tiden har jeg imidlertid tatt et tak i mange ufoer, og dermed begynt å strikke ermer til kjolen. Monteringen begynte jeg som sagt på i går da jeg var på strikkekafe hos Maud.

Som dere ser har det skjedd noe her...
Enten har jeg strikket feil størrelse, eller feil pinner, men det er jeg 99% sikker på at jeg ikke har gjort. Eneste som da gjenstår er at min strikkefasthet her endret seg betraktelig det siste året.
Kan ikke helt skjønne det, men men...







Resultatet av min UFO slanking er at ufoene har begynt å faktisk formere seg. jeg har to armer som skal få en rygg og bli en bolero, OG en kjole som fremdeles mangler to armer før den kan kalle seg ferdig....

Jaja. Nå har jeg investert i 4 nye nøster med Lerke og håper det skal holde.
Jeg skal begynne på det snart.... Må bare, først ;)


Ha en fortsatt fin søndag alle sammen
(av det som er igjen av den hvertfall...)

1 kommentar:

  1. Rart det der med ufO-formering ;)
    Og endring av strikkefasthet...... Men kjolen ser ut til å bli så fin!

    Ha en strålende dag :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du la igjen en hilsen :)