en blogg om strikkedilla og andre hverdagshendelser

mandag, september 10, 2012

Hemmelighetskremmerier

Det blir mer og mer av dette etter hvert som det nærmer seg jul....

Nå har jeg for eksempel startet på julegave til min kjære.... Synes det er kjempevanskelig å holde på hemmeligheter, og enda mer vanskeLig blir det når man så veldig gjerne skulle hatt noen mål....

Da er det på tide å bli kreativ...
Her om dagen spurte jeg han om han visste at lengden på underarmen er like lang som foten.... Visste du ikke det? Det er helt sant... Vi sjekket, både på meg og han, og det er faktisk sant... Uansett hvor mye jeg tidligere har påstått at det umulig kan være riktig...

Nå skal jeg sjekke ut om lengden fra fingerspiss til fingerspiss er like langt som høyden....
Hva hjelper det spør du?

Jeg skal strikke genser, og må vite hvor lang armene er. Om jeg får måle han fra fingerspiss til fingerspiss, så er det vel bare å trekke fra håndflatene.
Han trenger vel ikke vite hva det er jeg er ute etter?
Strikk og forskning, hånd i hånd ;)

Han får svar på en påstand, og jeg får svar på julegavedilemmaet mitt.
Alle blir glade :)



deler en blomst med dere


Flere som har begynt på julegaver?

1 kommentar:

  1. Fantastisk måte å gjøre hemmelighetskremmerier på ;)

    Har begynt så vidt på julegavene, men har en liten pause i påvente av å pakke oss ut av gamamelt hus og inn i nytt. Å presse inn strikketid i et slikt prosjekt er visst nesten umulig ;)

    SvarSlett

Tusen takk for at du la igjen en hilsen :)