en blogg om strikkedilla og andre hverdagshendelser

torsdag, august 18, 2011

Har ikke du kjøpestopp?

sa herlige damen i butikken til meg da jeg gikk inn døra.
Joooo, men du skjønner. Jeg handler jo ikke til meg selv! Så da er det vel greit eller?
Ja, DA må det være greit sa herlige damen.

Neste prosjekt er babyklær til en kollega av meg som venter småtroll i november.
Hun har plukket seg ut et nydelig sett fra Dale. Og jeg har plukket ut garn fra SandnesGarn.

Prosjektet strikkes på pinne 2 + 2,5 og er litt av en overgang etter at jeg har brukt pinne 4 og 5 i lengre tid nå....

Tenkte jeg skulle begynne på prosjektet i helgen.
Spørs på hvor mye strikk det blir, da LilleSnupp og jeg skal på helgetur, men vi får se da....
Strikketøyet er hvertfall en selvsagt del av reisevesken uansett hvor jeg vender nesen.
LilleSnupp har allerede pakket sitt strikketøy.
Lurer på om det er miljø eller arv som har påvirket her?!?

Ellers har denne uken gått med til bærplukk og koking i tillegg til at det var første skoledag etter ferien for LilleSnupp.

LilleSnupp har vært med og plukket bær og det ble en riktig så god fangst sånn sist i sensongen.
Jeg kan bare takke gode kolleger for bæra, da det ikke gror så mange bærbusker i verandakassen min...


Resultatet ble mange glass med ripsgelé som vi skal kose oss med i løpet av høsten.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du la igjen en hilsen :)