en blogg om strikkedilla og andre hverdagshendelser

torsdag, juni 23, 2011

Etterlengtet ferie

I dag er min første feriedag. Egentlig synes jeg det er tidlig å ha ferie allerede ved St.Hans, men jammen har jeg ventet.. og ventet...
Jeg startet med 'feiringen' i går ettermiddag med strikketøy og avkjølt rosévin

I dag begynte også Strikkefestivalen i Lillestrøm. Den er arrangert av Mauds Garn, og det var mange flotte utstillere der. Både jeg og Lillesnupp fant oss nye skatter. Lillesnupp vil ha et sjal. Hun har egentlig spurt etter det lenge, så nå fikk hun velge seg ut et garn selv. Så måtte mor ha seg noen aldeles nydelige knapper. Ser for meg dem som pynt på tovede tøfler til vinteren kanskje...? Eller er det noen som har andre forslag?

I tillegg er jeg kraftig påvirket av alle 'kopptuene' som blir strikket og vist frem på diverse blogger. Tenkte jeg skulle strikke etter denne damens oppskrift. Hun har en flott blogg med masse inspirasjon, og er en av dem som har gjort at jeg selv ønsket å flytte til blogglandia.

Flasken er rett og slett 'stæsj' jeg skal ha under de tovede tøflene så en ikke sklir, og sølvtråden skal jeg bruke til å tre perler på tråd, når jeg får tid til å teste perlestrikk. Perlene glemte jeg jo selvfølgelig i butikken da det var så mye flott å feste øynene på.... Blir vel en tur tilbake imorgen da vel....

Nå skal det grilles og gjøres særs lite resten av kvelden utenom å nyyyyte ferien :)

Ha en herlig St. Hans!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du la igjen en hilsen :)