en blogg om strikkedilla og andre hverdagshendelser

søndag, juli 17, 2011

Sommerferiens siste dag

Da var sommerferien slutt, og det er tilbake til jobb. Kjenner at jeg ikke er helt klar for det, men er vel lite å gjøre med det.
Har jammen hatt en effektiv sommer sånn rent strikkemessig.... Jeg er ferdig med etter min mening en aldeles nydelig genser strikket i dobbel alpakka fra Garnstudio. Ikke det mest opplagte å ha på pinnen nå i sommerhalvåret, men varmen har ikke akkurat oppmuntret til lett sommerstrikk...
I tillegg har jeg fått strikket meg en Marius tunika med rundfelling og en kopptue. Sluttførte Mariuslegg-varmere i dag, og Lille Snupp var strålende fornøyd.


Dette var akkurat det vi trengte for å komplettere antrekket til 1. skoledag

 Jeg har allerede planlagt nye prosjekter...
Som denne og et par Tine Solheim plagg (som en nabo sørget for å kjøpe garn til når jeg var på ferie under 4th of July salget hos min lokale garn-dealer)

Nå er det juli og Dropssalg igjen... Det kreves et visst forarbeid før jeg kan begynne å bestille på http://www.strikkenett.no/ eller min lokale butikk som rett og slett kan beskrives som et himmelrike med garn i alle farger og kvaliteter. Noen prosjekter står på listen min, men i den farten jeg har begynt å  strikke i, ser jeg at jeg må ha mange flere nå når det er salg.
Da jeg begynte å strikke i 2006 måtte jeg strikke klær i to størrelser større til min datter for å være sikker på at de passet når det var ferdig.... Mitt siste fullførte prosjekt har tatt i underkant av to uker å fullføre i str M.... Dette begynner å bli en kostbar hobby, men jeg slipper jo å kjøpe nye vinterklær med det første

Siste feriedag dras ut i det lengste. Siden vi har vært på farten i hele sommer (tilbakelagt ca 340 mil) har det vært godt å komme hjem og "roe" nedpå før jobben tar til igjen imorgen. Kvelden ble avsluttet med nybakte boller, reker og rosévin. Mmmmm herlig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du la igjen en hilsen :)